+31 35 543 1000 info@kza.nl

KZA & HAAR KLANTEN

SAMENWERKEN AAN KWALITEIT VAN SOFTWARE!

JUMBO & KZA

Teamwerk voor kwaliteit van apps tot ERP systemen

Jumbo gaat elke dag voor de leukste boodschap voor haar klanten. Voor die leukste boodschap (en de 7 zekerheden) zijn goed functionerende IT systemen een must.

In verschillende Jumbo teams werken KZA’ers mee aan de kwaliteit van die systemen, van medewerker app tot kassa, ERP en logistiek.

KZA zorgt voor goede mensen, die net als Jumbo ‘elke dag opnieuw de lat een beetje hoger leggen’.

Kenmerkend voor de samenwerking? “Makkelijk schakelen, meedenken, juiste kandidaten, transparantie, geen overdreven zaken.” Iets waar we trots op zijn en met plezier aan werken!

FUDURA & KZA

Opstellen en implementeren van een teststrategie

“Met zo’n 25.000 ondernemende klanten zet Fudura zich dagelijks in om efficiënt en eerlijk met energie om te gaan. Zo helpt KZA ons als Fudura met het opstellen en implementeren van een teststrategie op het gebied van ICT-vraagstukken. Hierbij willen we er zeker van zijn dat systemen correct functioneren vóórdat de daadwerkelijke implementatie plaatsvindt.

Door in gesprek te gaan met de scrumteams en het management is een behoefte-inventarisatie gemaakt.

Een maatwerk aanpak borgt vervolgens dat de teststrategie maximaal aansluit aan op de behoefte van Fudura naar een professionalisering van de testaanpak alsmede het borgen van de kwaliteit op de lange termijn.

Doordat KZA betrokken is bij alle besluitvorming met betrekking tot de teststrategie worden keuzes direct omgezet naar acties voor de betrokken scrumteams. Uiteraard wordt daarbij vooraf goed bekeken wat de impact van de veranderingen voor een scrumteam betekenen.

Deze mensgerichte aanpak heeft geresulteerd in een passende oplossing van risico gebaseerd testen, met een testautomatiseringsaanpak op zowel de service als de front-end laag. Het resultaat is een blijvende kwaliteitsborging zodat we sneller grotere stappen kunnen maken in het softwareontwikkelingsproces. Door de bijdrage van KZA zijn de bedrijfsprocessen van Fudura & de dienstverlening aan haar klanten beter ondersteunt.”

ANWB & KZA

Requirements verbeteren en de backlog optimaliseren

Het team ANWB Verzekeren zorgt ervoor dat klanten een optimale ervaring hebben bij het online afsluiten van verzekeringen. Om een voorsprong te houden op de concurrentie is een wendbare organisatie vereist en een goede samenwerking tussen het commerciële team en het scrumteam waarbij altijd het belang van de klant centraal wordt gezet.  Van belang hierbij is om de continue stroom werk vooraf goed en tijdig afgestemd te hebben met de stakeholders en deze ook getoetst te hebben op de daadwerkelijke klantwens. Dit zodat er tijdens de sprints van het scrumteam focus is en er geen onnodige wachttijden ontstaan.

De ANWB heeft daarom aan KZA gevraagd de kwaliteit van de requirements te verbeteren en het product backlog proces te optimaliseren. ANWB heeft voor KZA gekozen vanwege hun expertise op dit vlak, de business attitude en de aandacht voor kwaliteit. Leon van Nood heeft deze klantvraag met succes ingevuld. Leon heeft gezorgd dat, ruim voordat een nieuwe sprint start, de wensen van de stakeholders zijn vertaald naar duidelijke user stories voor het scrumteam. Hierbij maakte hij gebruik van het INVEST model en acceptatiecriteria. Het resultaat hiervan is dat het scrumteam focus heeft op het realiseren van de user stories met de meeste waarde en er sneller ingespeeld kan worden op marktontwikkelingen. Het scrumteam houdt zo de benodigde focus, er ontstaat minder onduidelijkheid en minder vertraging.

Meer lezen over hoe KZA ANWB helpt kwaliteit verbeteren.